#koelnkopfunter

Europäische Vereinigung der Binnenschiffer - EVdB

EVdB 

Warum tuten die Binnenschiffe in Köln?
Kölner Mauer gesperrt !
Liegeplatz-Notstand:
Wo sollen die Rheinschiffe noch hin?

Hoezo toeteren de binnenschepen in Keulen?
Muur van Keulen gestremmt !
Ligplaats-Noodsituatie:
Waar moeten de rijnschepen naar toe?

 


Info: D NL FR| Links & Pressestimmen | Verein, Downloads & Pressemitteilungen (Feb-Mai 2018)


NEU: Hier geht es zur offiziellen Webseite des Vereins:
evdBinnenschiffer.eu

Dies ist eine Infoseite der ersten Stunde von binnenschiffe.de, um den Zusammenschluss der Binnenschiffer auch ausserhalb von Facebook bekannt zu machen und derzeit die Vereinsgründung zu unterstützen. Inzwischen hat der Verein eine eigene Webpräsenz.
Diese Seite bleibt rückblickend erhalten: Wie alles begann ...

Dit is een infopagina van het eerste uur van binnenschiffe.de met het doel, de beweging ook buiten facebook te steunen en toenmals het ontstaan van de vereniging te bevorderen. Ondertussen heft de vereniging een eigen webpagina.
Deze pagina blijft bestaan om te herinneren, hoe het begon ...


Aktualisiert: 06/2018
Impressum / Datenschutz

DLiegeplätze in Köln

Die Kölner Mauer - ohne SchiffeEin Aufschrei geht durch die Binnenschifffahrt:
Nach Bingen, Mainz, Koblenz usw. ist nun auch die lange Kölner Mauer gesperrt!!

Das ist der letzte Eimer in ein bereits übervolles Fass. Die wenigen verbliebenen Häfen überfüllt, bleibt nur vor Anker von der Welt abgeschnitten liegen, auch das Beiboot ist selten eine Lösung. Wo sollen die Binnenschiffer noch an Land?
Man kann nicht ständig mehr Liegeplätze streichen, ohne Ersatz anzubieten!

Auch Schiffsbesatzungen müssen mal zum Arzt, einkaufen, schichtwechseln, reparieren oder einfach ihre vorschriftsmäßigen Fahrtzeiten einhalten... Von einem sozialen Leben ganz zu schweigen. Die mitfahrenden Familien trifft es besonders hart, ebenso möchten an Land lebende Kinder und Frauen ihre Väter und Männer gelegentlich sehen.

Keine Stadt will die Schiffe - aber alle Bewohner wollen ihre Ladung!

Als Bewegung von der Basis gründete sich darum grenzübergreifend die EVdB (Europäische Vereinigung der Binnenschiffer).
Kontakt:
evdBinnenschiffer.eu

Erste Resultate sind sichtbar - der Schiffshorngesang in Köln bleibt nach den Anwohnern auch den Medien nicht verborgen, die Verbände und Industrie beziehen positiv Stellung, die Kölner Regierung reagiert gesprächsbereit.
In einer aktuellen Stunde im Rathaus wurde am 8.3. mit Vertretern des EvDB eine sechswöchige Protestpause besprochen, in der die Verantwortlichen eine schnelle Lösung finden und präsentieren können. Die Schiffer hoffen auf Erfüllung der Versprechen, wirklich daran glauben können die meisten aus schlechter Erfahrung noch nicht.

Am 20.4. lief das Ultimatum ab, Stadt und HGK versprachen zwar Dalben, was begrüßenswert ist, aber ohne Zeitangabe. Also genauso wie in Bingen und Mainz, wo sich nach leeren Versprechungen auch nichts tut!
Statt die europäische Binnenschiffervereinigung in eine Lösungsfindung einzubeziehen, haben nur Gespräche mit einem etablierten, deutschen Verband stattgefunden. Ein laut verkündetes Übergangsangebot von Liegeplätzen im Niehler Hafen ist vermutlich ein verspäteter Aprilscherz, da dieser sowieso regelmäßig überfüllt ist.

Darum tuten die Schiffe in Köln seit dem 21.4. wieder!

Ein erneutes Gespräch mit Köln im Juni wurde angekündigt.

Am 12.04. wurde die EVdB ins Vereinsregister eingetragen.
Ein erster Schritt gegen die Vertreibung der Schiffer aus den Städten und den desolaten Zustand der deutschen Wassserstraßen.

Ein Anfang ist gemacht - echte Verbesserung bleibt noch ein langer Weg. Helft mit!

Links | Verein & Downloads

Weitere Infos & Übersetzungen demnächst hier!

 

NLLigplaatsen in Keulen

Muur van Keulen - zonder schepenDe Binnenvaart staat op zijn kop:
Naar Bingen, Mainz, Koblenz ezf. op eens ook de muur in Keulen gestremmt !!

Nu gaat het te ver. Geen plekje te vinden in de verbleven openbare havens, blijvt maar ankeren, vere van de rest van de wereld. Ok het bijbootje ist meestal geen optie. Hoe kunnen de binnenschippers nog naar de wal?
Men mag niet een naar de andere liegplaats stremmen, maar geen alternativ bieden!

Ok scheepsbemanningen moeten wel eens naar de Doctor, botschappen doen, van bemanning wisselen, reparatie en aan de wettelijke vaartijden voldoen. Geen spreken van social Leven. Voor de meevaarende families is dit het ergst, maar ook kinderen en vrouwen welke aan de wal leven, willen well eens hun vaders en mannen zien.

Geen stad wil de schepen - maar iedere inwoner wil hun lading!

Darom onstond nu van de basis en grenzoverschreidend de EVdB (Europese vereniging van binnenschippers)
Kontakt:
evdBinnenschiffer.eu

Eerste resultaten zijn te zien - de scheepsgesang van keulen word naar de aanwoners ook van de media gehoord, de bonden en industrie schrijft stellingnames, de regiering van keulen bied een gesprek.
Op 8.3. is in het stadtshuis van keulen een rust van ses weeken besproken, want keulen belofte de EVdB een snelle oplossing. De schippers hopen op de beloftes, maar blijven uit ervaaring sceptisch. Dit was de eerste stap tegen de verdrijving van schepen uit de zivilisatie en slechte toestand van de duitse vaarwegen.

Een verdere gesprek met keulen in Juni is toegezegt.

Een begin is er - tot echt verbeteringen is het nog ver te gaan. Help me!

Links | Vereniging & Downloads

Bijdrage van Gerald Vermeulen over Termijn 8.3.:

Was ook afgelopen donderdag in Keulen.
Zo tussen de bedrijven door zeer opmerkelijk dingen waargenomen / gehoord:

1. Op de stroomkasten van Kade Agripinna-ufer zitten allemaal een opgeplakt papier: "Ausser Betrieb"
2. HGK en haar woordvoerders denken echt dat ze een goede daad hebben gedaan. Het publiek beschermd voor rondvliegende stenen, met ringen. Overigens behalve de bebouwing, dit hele loopgebied is officieel nog steeds Havengebied! Dus de haven-verordening geldt nog steeds.
3. Ook de twee vertegenwoordigers van HGK geen idee hebben dat er een verschil zit tussen ringen(circa 110 jaar gewoon aan deze kade), en dubbele bolder-stellen.
4. De dubbele bolders die verwijderd zijn (alles war doch festmach-hinrichtungen) zijn minder dan 10 jaar geleden door HGK zelf aangebracht, nieuw in deze muur! Dus wanneer deze nu niet meer voldoen, voldoende verankerd zouden zijn. Bij wie ligt dan eerste verantwoordelijkheid ?!?!
En zo schiet HGK zichzelf in de voet.
5. Er schippers uit de praktijk aanwezig waren uit D, NL, B, ook Wallonië. En diverse media, vooral vakbladen.
6. Dhr. Niemann en Dhr. Collee, naast de vertegenwoordigers van BLN-Schuttevaer en WSA. Allen zeer goed voorbereid ter vergadering waren gekomen. Zij allen tezamen een eensluidend en duidelijk verhaal gepresenteerd hebben.
Waarbij Dhr. Niemann aan het einde nogmaals de noodzaak voor directe (nood-)oplossingen benadrukte. Binnen weken moet er een voorlopige oplossing zijn, niet alleen op tafel maar ook gewoon nu elke dag bruikbaar totdat Dukdalven voor deze muur gaan komen.
Vlak daarvoor had Dhr. Collee de HGK effectief om de oren geslagen met de nog altijd kracht-van-wet hebbende Akte van Mannheim. Met name de artikelen 1, 27 en 28 van deze Akte.
Mijn idee is dat vooral deze laatste info ervoor gezorgd heeft dat de HGK een volledige oorwassing heeft gekregen van de kamerbrede politiek van Köln-Mitte, gewassen tot 100% achter hun oren aan toe !!
7. Een oud medewerker (ca. 15 jaar bij HGK) zijn voormalige werkgever van uitermate onbehoorlijk gedrag heeft beticht en allen die het horen willen, vooral uit de verschillende politieke partijen. Hij alle aanwezigen uitgelegd heeft dat 's -nachts blazen bij doorvaart wellicht niet netjes is, maar in verhouding nog vele male minder erg dan hetgeen HGK op zijn geweten heeft richting binnenvaart. Was overigens echt niet de enige bewoner in Keulen die de HGK beticht van onbehoorlijk gedrag.
En ojaa, hoe komt het nu dat HGK zijn eigen, nieuwe bolders afslijpt, samen met de ringen.
E.e.a. moest binnen een paar uur, snel na het besluit op een donderdag-middag worden georganiseerd. Er moest een onderaannemer, staal-bouwer gevonden worden. De inkoper (purchase-officer) die beschikbaar was, heeft veel verstand van Spoor-wegen bouw, en zeer weinig van WATERbouw en/of Scheepvaart.
Voor hem waren alle vastmaak-voorzieningen gewoon één pot nat.
Bolders R.I.P.

Meer informatie volgt!

 

FRAmarrages Cologne

Die Kölner Mauer - ohne SchiffeUn tollé passe par le transport par voie navigable:
Après Bingen, Mayence, Coblence etc. le long mur de Cologne est maintenant fermé!!

C'est la goutte d’eau qui fait déborder le vase. Les quelques ports restants encombrés, il reste seulement la possibilité d’ancré mais les rapports avec le monde sont coupés, même le canot est rarement une solution. Où sont les voies navigables intérieures encore sur terre?
Vous ne pouvez pas constamment enlever plus d'amarrages sans offrir le remplacement!

Même les équipages de navire doivent aller chez le médecin, au magasin, changer, réparer ou tout simplement respecter le temps de conduite régulier... Sans parler de la vie sociale. Les familles itinérantes sont particulièrement touchées en même temps, les enfants et les femmes qui vivent sur la terre veulent voir leurs pères et leurs hommes occasionnellement.
Aucune ville ne veut les navires-mais tous les résidents veulent leur cargaison!

En tant que mouvement de la base, l'EVdB (Union européenne des bateliers) est formée à travers les frontières.
Kontakt: evdbinnenschiffer.eu

Les premiers résultats sont visibles, le chant de la corne à Cologne ne reste pas caché après que les résidents, les médias, les associations et l'industrie ont une position positive, le gouvernement de Cologne répond à l'appel.

Un début est fait- l'amélioration réelle reste encore un long chemin. Aidez !

Links | Downloads

 Plus de détails sur cette page bientôt.

 

Links:

 

Pressestimmen:
HGK, WSV & Stadt Köln: Presseerklärung 19.4.
Binnenschifffahrt Online Binnenschiffer kämpfen weiter 
Schaufenster Mettmann
Binnenschifffahrt im Verleich sauberster Verkehrsträger
Aktuelle Stunde im Kölner Rathaus:

KStA
Streit im Kölner  Rheinauhafen
WDR1 Lokalzeit aus Köln - Zwist um Liegeplätze (Video nicht mehr verfügbar)
Bonapart Lokalpolitiker sagen Unterstützung zu
Vor dem Termin:
Binnenschifffahrt Online
Binnenschiffer protestieren | Lösung in Sicht | Pause für Protest?
Express Hup Proteste | HGK ist eine Schande für Köln |  HGK wehrt sich | Video Beweis
Rundschau Anlegeverbot verhängt | Hupkonzert gegen Anlegeverbot
Süddeutsche
Nobelviertel oder Schiffsanleger
Rhein-Magazin Düsseldorf Skandal in Köln
Schuttevaer Schippers blazen tegen Keulen
Scheepvaartmedia Verwijten en conflicten
Reformatorisch Dagblaad Boze schippers varen toeterend
RTL West | Bild | WDR1 | Sat1 | Westfälische Nachrichten
uvm.

Die Legende von der umweltschädlichen Binnenschifffahrt - Hintergrundinfo beim Rheinmagazin D-dorf
Abschied von der Kölner Mauer - eine persönliche Stellungnahme

Facebook:
Für alle Schiffer / voor all schippers:
"
Binnenschiffer - Liegeplätze in Köln"
Untergruppen:
"
EvDB Schleusenstreik 2018"

Gruppe für Mitglieder:
EvdB Europäische Vereinigung der Binnenschiffer


#Flussromanwerbung

DAlle Rheinanlieger, Schifffahrtsinteressierten, Pressevertreter usw. sind aufgerufen, unser Anliegen zu verbreiten und zu unterstützen.

NLIedereen aan de rijn, aan de scheepvaart geinteresseerde, pers ezf. zijn opgeroepen, onz doel te steunen.

 

Verein & Downloads:

 

EVdB Aktuelles
finden Sie jetzt auf der Vereinswebseite: evdbinnenschiffer.eu

EVdB Pressemitteilungen (pdf)
- Pressemitteilung 8.5.2018
- Pressemitteilungen, Briefe und Infos (Feb-April 2018)

EVdB Verein:
-
Aufnahmeantrag / Beiträge (pdf)
- Infoveranstaltung 16.4.2018 (jpg)

EVdB Flagge in 4 Teilen zum ausdrucken, zusammenkleben und aufhängen:
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DFlugblatt Binnenschifferkinder: "Köln, warum dürfen wir nicht an Land?"
NL"Keulen, hoezo mogen wij niet aan de wal?"


Download A4

DFlugblatt "Wo sollen die Rheinschiffe denn hin?"
NL"Waar moeten de rhijnschepen naar toe?"
Wo sollen die Rheinschiffe denn hin?
Download A4

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